Winford Utrecht voldoet aan de kwaliteitseisen die de overheid aan onderwijs stelt. Wij bieden als particuliere school méér! Wij luisteren naar het verhaal van elk kind en stemmen ons onderwijsaanbod en onze aandacht daarop af.
Bij Winford Utrecht sta ik samen met mijn team klaar om de leerlingen een leerzame en prettige schooldag te geven. Wij vinden het belangrijk dat elk kind de zorg en aandacht krijgt die het verdient. Niet alleen op didactisch gebied maar juist ook op sociaal-emotioneel gebied. Als een kind gelukkig is en zich gezien voelt, gaat het leren ook een stuk makkelijker. Naast het toegewijde, kleine docententeam zorgen de mentoren voor een goede afstemming tussen alle betrokkenen. Zo zorgen we ervoor dat elk kind echt hulp op maat kan krijgen!
Tom Ammerlaan
Directeur Winford Utrecht
(030) 231 5460
Winford Utrecht is gevestigd in een mooi en licht pand op een prachtige locatie aan de Nieuwegracht. Dit statige én gezellige koopmanspand uit de 18e eeuw straalt rust en intimiteit uit. Zowel met het openbaar vervoer als met de fiets is de school goed bereikbaar. Voor feestjes zoals jaarafsluitingen en diplomavieringen zijn onze sfeervolle werfkelders ideaal. De leerlingen kunnen de pauzes doorbrengen op verschillende plekken in het gebouw en natuurlijk ook buiten, waar het, zeker op warmere dagen, heerlijk is aan de gracht.
Uw kind kan bij ons terecht voor onderwijs vanaf groep 5 van de basisschool tot en met het eindexamen van de middelbare school. Wij geven les aan leerlingen uit Utrecht, maar ook leerlingen uit omliggende dorpen en steden vinden hun weg naar onze school. Zo hebben wij o.m. leerlingen uit Bilthoven, Zeist, Houten, Amersfoort en Maarssen.
Veel van onze docenten werken al lang bij Winford Utrecht. Hierdoor hebben we een goed ingespeeld team met uitgebreide ervaring met ons onderwijs. De kracht van dit docententeam schuilt in de capaciteit om de problemen waar leerlingen mee worstelen klein te maken en zo ambitieuze doelen haalbaar te maken. Onze docenten weten samen met de leerlingen een taakgerichte sfeer te creëren waar iedereen het beste uit zichzelf kan halen.
Tom Ammerlaan, directeur (in dienst sinds 2011):
‘Leerlingen voelen zich thuis op onze school. Dat merken we ook aan onze oud-leerlingen, die vaak nog even langs komen om bij te kletsen. Vaak zeggen ze: “bij Winford heb ik hard leren werken en goed leren plannen, het was de mooiste tijd uit mijn leven". Een groter compliment kunnen ze ons natuurlijk niet maken!’
Winford College Utrecht ging in 1980 van start onder de naam Stebo Particulier Onderwijs. Vanaf 2010 is Stebo overgegaan in Winford. Sinds 2012 biedt Winford Utrecht ook basisonderwijs aan. Onze school heeft niet alleen veel ervaring, maar ook een bijzonder goede reputatie opgebouwd bij zowel onze leerlingen en hun ouders, als de onderwijsinspectie.
David en ik liepen 8 jaar geleden Winford binnen. Tijdens een gesprek met de toenmalige directeur, gaf hij aan er niet zeker van te zijn of Winford iets voor ons zou kunnen betekenen. Hij stelde voor dat David maar eens een week in groep 7 mee zou doen. Na die week was de keuze snel gemaakt. David wilde naar deze school en het team van Winford gaf ons die kans. Juf Madelon zorgde er in eerste instantie voor dat David zijn capuchon verdween en de vrolijke jongen weer verscheen. Bij de eerste ouderavond stelde ik me voor aan dhr. Bouwens en zijn opmerking was goud waard. ´Daaf wat een goeie jongen´. Een bijzondere band is het altijd gebleven.
Een kind waarvan de kwaliteiten in het reguliere onderwijs niet gezien werden, bloeide op door de positieve aandacht en aanpak van Winford. Zijn mentor schroomde niet om te bellen; ´Hij wil niet samenwerken, hoe pak ik dit nu aan?´ Daarmee werd alleen maar meer vertrouwen gecreëerd. Ook met de andere mentoren was er veel contact. De lijntjes waren kort en het waren altijd mooie gesprekken. Daardoor ontstonden er ook geen problemen of onverwachte situaties; alles werd direct besproken.
Tijdens een gesprek met ouders van een andere school over exclusieve auto´s kreeg ik de vraag wat voor auto ik had. Ik antwoordde: ´niets bijzonders, mijn kinderen gaan naar een particuliere school´. “Oh echt, interessant” en klaar was het gesprek. Mijn toevoeging was: “die Mercedes schrijf je af, wij schrijven bij´. Die ‘Mercedes’ werd steeds luxer, sterker, mooier, want David gaf aan dat hij heel graag op Winford wilde blijven. Ik ben zo blij met die keuze en David heeft alle kansen benut. Door hard werken en een goede en persoonlijke begeleiding heeft mijn zoon een geweldig resultaat weten te behalen, het VWO. Hij studeert nu aan de VU in Amsterdam.
Een trotse moeder
Nieuwegracht 69A
3512 LG Utrecht
Tel: 030-231 5460
info@winford.nl
Basisonderwijs:
Groep 5 t/m 8
Voortgezet Onderwijs:
Prebrugklas
VMBO TL (mavo)
HAVO
VWO
VAVO
De klasgrootte bij Winford is gemiddeld 8 leerlingen, het maximum is 12 leerlingen.
Basisvaardigheden:
- Taal
- Rekenen
- Spelling
- Lezen
- Engels
Wereldoriëntatie:
- Geschiedenis
- Aardrijkskunde
- Actualiteiten
- Wereldgodsdiensten
Techniek:
- Constructie
- ICT
- Natuurkunde
- Scheikunde
Expressie:
- Muziek
- Theater
- Kunst
- Kunstgeschiedenis
Biologie - mens en natuur
Sport
Koken (indien mogelijk)
Reguliere vakken:
Keuzevakken:
Heeft uw zoon of dochter interesse in een van de keuzevakken, informeer dan op de school waar uw interesse naar uitgaat naar de mogelijkheden.
Winford is een particuliere school, er is geen bijdrage van de rijksoverheid aan Winford. Hieronder staan de schoolgelden voor het schooljaar 2024/2025
Schoolgeld
Het is goed mogelijk gedurende het schooljaar in te stromen. Het schoolgeld wordt berekend naar rato van de resterende lestijd plus een klein basisbedrag.
Indien u meer dan één zoon of dochter bij ons op school heeft, ontvangt u 5% familiekorting over het schoolgeld van het jongste kind.
Stichting Beurzenfonds Winford verstrekt elk jaar enkele studiebeurzen voor Winford-leerlingen. Kijk op de webpagina of u in aanmerking komt voor een beurs.
Inschrijving vindt plaats na een positief verlopen aannamegesprek en wordt definitief na het retourneren van de inschrijvingsbrief. Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Klik hier voor deze voorwaarden.
Genoemde tarieven zijn exclusief de kosten voor leermiddelen. Deze kosten worden additioneel in rekening gebracht en variëren per klas en niveau.
#tarief #kosten #schoolgeld #ouderbijdrage
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag hebben de kinderen les van 9:00 - 15:00 uur.
Woensdag hebben de kinderen les van 9:00 uur tot 12:30 uur.
Pauzes
De ochtendpauze is van 10:30 tot 10:45 uur. De lunchpauze is van 12:15 tot 13:00 uur. De kinderen hebben
45 minuten om te lunchen en buiten te spelen. Met slecht weer bedenken we binnen een alternatief.
De schooldag begint om 9.00 uur en eindigt om 17.30 uur. Tot hoe laat een leerling les heeft hangt af van het lesrooster. Leerlingen van de onderbouw hebben doorgaans een kortere schooldag dan leerlingen van de bovenbouw en examenklassen.
Lestijden
09.00 – 09.45 1e uur
09.45 – 10.30 2e uur
10.30 – 11.15 3e uur
11.15 – 11.30 Eerste kleine pauze
11.30 – 12.15 4e uur
12.15 – 13.00 5e uur
13.00 – 13.30 Grote pauze
13.30 – 14.15 6e uur
14.15 – 15.00 7e uur
15.00 – 15.15 Tweede kleine pauze
15.15 – 16.00 8e uur
16.00 – 16.45 9e uur
16.45 – 17.30 10e uur
2024/2025 |
Utrecht - Midden |
Start |
26 augustus 2024 |
Studiemiddag |
11 september 2024 (leerlingen vrij vanaf 15:00) |
Herfstvakantie |
26 oktober tot en met 3 november 2024 |
Studiedag |
20 december 2024 |
Kerstvakantie |
21 december 2024 tot en met 5 januari 2025 |
Voorjaarsvakantie |
22 februari tot en met 2 maart 2025 |
Goede vrijdag |
18 april 2025 (leerlingen vrij) |
Meivakantie |
19 april tot en met 4 mei 2025 |
Meivakantie examenklassen |
26 april tot en met 4 mei 2025 |
Bevrijdingsdag |
5 mei 2025 |
Hemelvaartsdag |
29 mei 2025 (en dag na Hemelvaart 30 mei 2025) |
Tweede pinksterdag |
9 juni 2025 |
Studiedag 3 |
13 juni 2025 |
Zomervakantie |
19 juli tot en met 31 augustus 2025 |
Start Schooljaar: 21 augustus 2023
Herfstvakantie: 14 oktober 2023 / 22 oktober 2023
Kerstvakantie: 22 december 2023 / 7 januari 2024
Voorjaarsvakantie: 17 februari 2024 / 25 februari 2024
Goede Vrijdag: 29 maart 2024 (Leerlingen VO niet vrij)
Tweede Paasdag: 1 april 2024
Meivakantie (examenleerlingen) : 28 april 2024 / 5 mei 2024
Meivakantie (overige klassen): 28 april 2024 / 12 mei 2024
Hemelvaartsdag: 9 mei 2024
Dag na Hemelvaartsdag: 10 mei 2024
Tweede Pinksterdag: 20 mei 2024
Zomervakantie: 13 juli 2024 / 25 augustus 2024
Studiedagen 2023/2024
Studiemiddag: 13 september 2023
Studiedag: 22 december 2023
Studiedag: 14 juni 2024
Schoolgids basisschool Winford Utrecht
Schoolgids voortgezet onderwijs Winford Utrecht
Overweegt u om uw zoon of dochter aan te melden op Winford of wilt u alleen meer informatie over ons onderwijs? Wij helpen u graag om tot de beste keuze te komen.
Tijdens een persoonlijke informatiegesprek kunt u vertellen wat uw wensen zijn en welke bijzonderheden voor uw kind van belang zijn. Wellicht zijn er leer- of gedragsproblemen waarmee rekening gehouden moet worden. Wij zullen proberen om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van de ontwikkeling van uw kind. Daarnaast kunnen wij u de school laten zien en vertellen wat de mogelijkheden van ons onderwijs zijn voor uw kind. Ook kunnen we u tijdens dit gesprek uitleggen hoe onze startprocedure eruit ziet.
Meelopen en aannameprocedure
In overleg met de leerkracht waarbij het kind in de klas komt, wordt een “wen”afspraak gemaakt. Gestreefd wordt om uw kind minstens een week proef te laten draaien. Deze periode kan verlengd worden als wij twijfels hebben of Winford de juiste school is voor uw kind. Tijdens de wenperiode wordt dagelijks kort feedback aan u gegeven over het verloop van de dag. Aan het einde van de wenperiode wordt een afspraak gemaakt voor een evaluatie.
Op basis van de kennis vanuit de rapporten, de gegevens van de vorige school en de wenperiode wordt aangegeven waar eventuele ontwikkelpunten liggen en wat Winford wel of niet kan bieden. Winford maakt met u afspraken over uw wensen en verwachtingen en de mogelijkheden die Winford biedt om hieraan te voldoen. Dit wordt vastgelegd in een startdocument dat u ook per mail ontvangt. Er wordt na uw goedkeuring contact opgenomen met de vorige school van de nieuwe leerling om een overdracht te vergemakkelijken.
Tot slot vragen wij u een inschrijfformulier in te vullen en verwelkomen wij graag een nieuwe leerling bij ons op school.
Overweegt u om uw zoon of dochter aan te melden op Winford of wilt u alleen meer informatie over ons onderwijs? Wij helpen u graag om tot de beste keuze te komen.
Hoe ver u ook bent in uw denken of besluit, wij houden van een persoonlijke benadering. Vul ons “bel mij terug formulier” in en de Winford school van uw voorkeur neemt direct contact met u op. U kunt dan vervolgens een afspraak maken met de directeur van de school als u dat wilt. Wij helpen u graag met uw vragen en de deur staat altijd voor u open. Bij ons is het “elke dag Open Dag” en 2 keer per jaar organiseren wij algemene open dagen en ook hebben we speciale inloopdagen.
Als de kennismaking positief verloopt en u uw zoon of dochter er over denkt de overstap naar onze school te maken, is een meeloopdag een fijne manier om de school en andere leerlingen beter te leren kennen.
Bij aanmelding doen wij een startonderzoek. Onze eerste diepgaande kennismaking en het startpunt voor een voorspoedige ontwikkeling gedurende het schooljaar.
Bij de bespreking van het startonderzoek krijgt u van ons de (digitale) inschrijvingsformulieren, bepalen wij samen de startdatum en zorgen wij voor een naadloze overgang.
Kennismakingsgesprek
U kunt bij ons een afspraak maken voor een kennismaking. Vijf dagen in de week, van ’s-ochtends vroeg tot vroeg in de avond. Zo’n gesprek duurt al snel een uur, wij willen uw vraag goed begrijpen en vaak zijn er meerdere oplossingsroutes. Wij hebben een voorkeur voor een gesprek met u en uw zoon of dochter gezamenlijk, het gaat tenslotte om de hem of haar. Maar als u eerst een gesprek onder vier ogen wilt is dat natuurlijk ook mogelijk.
Startonderzoek
Het startonderzoek is voor Winford de eerste stap in het ontwikkelingsproces van de leerling. Het onderzoek dient meerdere doelen en is niet meer dan een eerste inventarisatie. Het biedt ouders en leerling een gezamenlijk startpunt bij instroom.
In het startonderzoek komt de cognitieve kant aan bod: beschikt de leerling over basisvaardigheden en basiskennis in de kernvakken? Hoe staat de leerling er voor in relatie tot zijn klasgenoten? Hoe snel verwerkt de leerling nieuwe stof etc. Ook motivatie en studievaardigheden worden getoetst, evenals de sociale competenties.
Bij het afnemen van het startonderzoek gaat het ons om de ontwikkelagenda voor het komende schooljaar en de afspraken die we daar met leerling en ouders over kunnen maken.
In Nederland worden jaarlijks een miljoen mensen slachtoffer van huiselijk geweld. Mishandeling van kinderen komt per jaar meer dan 119.000 keer voor. Slachtoffers en plegers van geweld in afhankelijkheidsrelaties vragen zelden uit zichzelf hulp. Signalering van geweld door professionals is dus belangrijk om het geweld te stoppen en hulp te kunnen bieden.
Winford werkt conform de meldcode van Veilig Thuis.
Klik hier om naar deze site te gaan en meer te lezen over deze meldcode.
Particulier onderwijs is een vorm van onderwijs waar de bekostiging volledig door de ouders en/of verzorgers van een leerling worden gedragen.
Winford is een particuliere school voor het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs,
Er is geen verschil tussen deze twee. Particulier onderwijs wordt door een private partij aangeboden.
Winford streeft naar een goede relatie met ouders een leerlingen en in het algemeen lost een gesprek met de mentor of directeur de klachten op. Mocht dit onverhoopt niet voldoende zijn dan heeft Winford een vaste klachtenprocedure. Deze procedure is via het secretariaat van uw school op te vragen.
Geschillencommissie
In het geval van een onoplosbaar geschil kan het geschil voorgelegd worden aan de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Winford is als NRTO lid gehouden aan het oordeel van deze commissie.
Website van de geschillencommissie
De gedragscode van de NRTO