Een praktische opleiding én kleine klassen waarin de docenten betrokken zijn bij uw kind als persoon en diens ontwikkeling. Winford biedt deze unieke combinatie. Hier leert uw kind op de manier die bij hem of haar past, om zo het beste in zichzelf naar boven te halen.
Kleinschalig onderwijs met oog voor talent en toekomst
Bij Winford kunnen leerlingen de theoretische leerweg (TL), de gemengde leerweg (GL) of de kaderberoepsgerichte leerweg (KB) volgen in een rustige, veilige en persoonlijke omgeving. In kleine klassen tot 12 leerlingen bieden wij onderwijs dat structuur geeft, zelfvertrouwen opbouwt en talent ontwikkelt. Onze leerlingen krijgen de ruimte om op hun eigen tempo en niveau te werken aan een diploma én een toekomst die bij hen past.
Alle profielen combineren theorie met praktijk. Leerlingen ontwikkelen vaardigheden die direct toepasbaar zijn op het mbo én in hun toekomstige loopbaan. Er zijn goede doorstroommogelijkheden:
Ons onderwijs is heel effectief voor leerlingen die:
Alle Winford-scholen bieden het TL programma aan.
In het schooljaar 2025-2026 wordt het volledige KB- en GL-programma tot en met het examen aangeboden in Apeldoorn, Arnhem, Breda, Breukelen, Leiden en Rotterdam.
In Amsterdam, Utrecht en den Haag wordt in het schooljaar 2025-2026 het onderbouwprogramma aangeboden en zal vanaf het schooljaar 2026-2027 ook het examenprogramma aangeboden worden.
Wij houden van een persoonlijke benadering. Wanneer u een terugbelafspraak maakt of een rondleiding aanvraagt, dan nemen wij op korte termijn contact met u op.
Mocht u zich liever eerst inlezen, dan nodigen wij u uit om een brochure aan te vragen.
Winford is een particuliere school. Winford ontvangt geen bijdrage van de rijksoverheid aan Winford.
Hieronder vermeld zijn de schoolgeldtarieven voor het schooljaar 2025/2026
Het is goed mogelijk gedurende het schooljaar in te stromen. Het schoolgeld wordt berekend naar rato van de resterende lestijd verhoogt met de instapdrempel (na de Herfstvakantie).
Indien u meer dan één zoon of dochter bij ons op school heeft, ontvangt u 5% familiekorting over het schoolgeld van het jongste kind.
Stichting Beurzenfonds Winford verstrekt elk jaar enkele studiebeurzen voor Winfordleerlingen. Kijk op de webpagina of u in aanmerking komt voor een beurs.
Inschrijving vindt plaats na een positief verlopen aannamegesprek en wordt definitief nader ontvangst van de door de ouders ingevulde en ondertekende studieovereenkomst. Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Klik hier voor deze voorwaarden.
Genoemde tarieven zijn exclusief de kosten voor leermiddelen. Deze kosten worden additioneel in rekening gebracht en variëren per klas en niveau
#tarief #kosten #schoolgeld #ouderbijdrage
De klasgrootte bij Winford is gemiddeld 8 leerlingen, het maximum is 12 leerlingen.
Overweegt u om uw zoon of dochter aan te melden op Winford of wilt u alleen meer informatie over ons onderwijs? Wij helpen u graag om tot de beste keuze te komen.
Hoe ver u ook bent in uw denken of besluit, wij houden van een persoonlijke benadering. Vul ons “bel mij terug formulier” in en de Winford school van uw voorkeur neemt direct contact met u op. U kunt dan vervolgens een afspraak maken met de directeur van de school als u dat wilt. Wij helpen u graag met uw vragen en de deur staat altijd voor u open. Bij ons is het “elke dag Open Dag” en 2 keer per jaar organiseren wij algemene open dagen en ook hebben we speciale inloopdagen.
Als de kennismaking positief verloopt en u uw zoon of dochter er over denkt de overstap naar onze school te maken, is een meeloopdag een fijne manier om de school en andere leerlingen beter te leren kennen.
Bij aanmelding doen wij een startonderzoek. Onze eerste diepgaande kennismaking en het startpunt voor een voorspoedige ontwikkeling gedurende het schooljaar.
Bij de bespreking van het startonderzoek krijgt u van ons de (digitale) inschrijvingsformulieren, bepalen wij samen de startdatum en zorgen wij voor een naadloze overgang.
Kennismakingsgesprek
U kunt bij ons een afspraak maken voor een kennismaking. Vijf dagen in de week, van ’s-ochtends vroeg tot vroeg in de avond. Zo’n gesprek duurt al snel een uur, wij willen uw vraag goed begrijpen en vaak zijn er meerdere oplossingsroutes. Wij hebben een voorkeur voor een gesprek met u en uw zoon of dochter gezamenlijk, het gaat tenslotte om de hem of haar. Maar als u eerst een gesprek onder vier ogen wilt is dat natuurlijk ook mogelijk.
Startonderzoek
Het startonderzoek is voor Winford de eerste stap in het ontwikkelingsproces van de leerling. Het onderzoek dient meerdere doelen en is niet meer dan een eerste inventarisatie. Het biedt ouders en leerling een gezamenlijk startpunt bij instroom.
In het startonderzoek komt de cognitieve kant aan bod: beschikt de leerling over basisvaardigheden en basiskennis in de kernvakken? Hoe staat de leerling er voor in relatie tot zijn klasgenoten? Hoe snel verwerkt de leerling nieuwe stof etc. Ook motivatie en studievaardigheden worden getoetst, evenals de sociale competenties.
Bij het afnemen van het startonderzoek gaat het ons om de ontwikkelagenda voor het komende schooljaar en de afspraken die we daar met leerling en ouders over kunnen maken.
De volgende vakken worden aangeboden in klas 1 en 2:
Hierna wordt er een keuze gemaakt voor een profiel, waarbij we bij het samenstellen van het pakket rekening houden met de mogelijkheid van opstromen naar een hoger niveau.
De eindexamentraining is een belangrijk onderdeel van het Winford-eindexamenjaar. Deze training vindt deels plaats tijdens de reguliere lessen, want de schoolonderzoeken worden mede voorbereid met behulp van eindexamenopgaven. De laatste weken voor het eindexamen oefen je met echte, volledige eindexamens waarop jij persoonlijke en gerichte feedback krijgt.
Bovendien organiseert Winford gedurende het jaar drie intensieve tweedaagse examentrainingen voor jou. Eindsprint Examentrainingen verzorgt deze trainingen op school of een nabijgelegen Winfordschool. De training wordt gegeven aan groepen van vijf leerlingen, zodat er tijd en ruimte is voor individuele vragen. Vooraf stemt de examentrainer met de docenten af waaraan jij moet werken. Zo gaat er geen kostbare tijd verloren en ga je met zelfvertrouwen het eindexamen in.
Deze zes extra lesdagen zijn onderdeel van het lesgeld. Ook een herkansingstraining, waar je hopelijk geen gebruik van hoeft te maken, is onderdeel van ons aanbod.
Een goed gevoel over je studiekeuze helpt enorm in de motivatie om hard te werken voor je eindexamen, is onze ervaring. Maar het kiezen is niet gemakkelijk, het aanbod aan opleidingen enorm en waarop moet je die keuze baseren? Daarom doorlopen wij met iedere leerling een maatwerktraject. In de voorexamenjaren begeleidt je Winfordmentor dit traject, in het examenjaar starten wij met een intensief traject. Samen met de jonge, in studiekeuze gespecialiseerde psychologen van Septemberadvies begeleiden wij jou bij je keuze. Aan het begin van het jaar heb je samen met je ouders een persoonlijk gesprek met een studiecoach. Wij bekijken waar je interesses liggen en hoe jouw persoonlijke talent daarbij aansluit. Afhankelijk van de voortgang volgen daarna individuele coachingsgesprekken of -als je daar behoefte aan hebt- een intensieve begeleiding naar jouw studiekeuze.
Op deze manier kun je én volledige focus op je examen houden én een goede keuze voor vervolgonderwijs maken. Een eindexamendiploma is belangrijk, maar een succesvolle vervolgstudie is het echte doel!
Voor de ontwikkeling van leerlingen is het belangrijk dat zij zelfstandig aan opdrachten (leren) werken. Op Winford wordt uw zoon of dochter door de docenten begeleid in het maken van het huiswerk dat zij meekrijgen. Uw kind maakt het huiswerk in de les of in studie-uren tussen de lessen door. Dit gebeurt onder toezicht van een docent of huiswerkbegeleider. En als uw kind hierbij meer structuur en hulp nodig heeft, bieden wij maatwerk: van huiswerk maken bij de docent tot huiswerkbegeleiding na de lessen. Juist ook voor die leerlingen die hun huiswerk beter op school kunnen maken, omdat ze er thuis niet toe komen. Als uw kind het prettig vinden en het aankan, doet hij of zij het huiswerk gewoon thuis. Zo zorgen wij ervoor dat huiswerk maken nooit een probleem is. Het huiswerk is overzichtelijk terug te vinden voor u en uw kind via het leerlingvolgsysteem.
Onze docenten zijn opgeleid om uw kind met eventuele leerproblemen snel en adequaat te begeleiden. Leerlingen met bijvoorbeeld dyslexie, dyscalculie of faalangst worden vaak in de les al over verschillende drempels heen geholpen. De juiste aandacht en aanpak zorgen ervoor dat leerlingen met meer zelfvertrouwen hun taken oppakken. Ook buiten de lessen bieden wij hulpprogramma’s aan die helpen de leerproblemen tegen te gaan. Deze hulp bestaat uit (individuele) studiebegeleiding of bijlessen, van de eigen docent of een bijlesdocent. Als we er samen niet uitkomen, schakelen wij in samenspraak met u een specialist in.