Winford Bilingual basisonderwijs in twee talen: Nederlands en Engels.
Ik ben blij u te mogen verwelkomen op de Winford Bilingual Primary School. Ons tweetalige programma stelt kinderen in staat om kritisch te leren denken in twee talen, kennis toe te passen, informatie te analyseren, nieuwe ideeën te begrijpen, te communiceren, samen te werken, problemen op te lossen en beslissingen te nemen. We onderwijzen meer dan alleen de kernvakken, we onderwijzen de hele leerling. We willen dat het onderwijs van de leerling meeslepend en interactief is, zowel in het Nederlands als in het Engels.
Wilt u meer informatie? Ik maak graag kennis met u om te helpen de beste weg voorwaarts te vinden voor uw gezin.
Hartelijke groeten,
Joy Otto
Director Winford Bilingual Amsterdam
(020) 751 6650
De Winford Bilingual basisscholen bieden als enige in Nederland volledig onderdompelend tweetalig onderwijs aan. Wij hebben ons eigen unieke curriculum ontwikkeld met behulp van het Nederlandse nationale curriculum en het Britse nationale curriculum, die beide nauw verbonden zijn met het International Primary Curriculum (IPC). Onze school is ontworpen als een koesterende omgeving waar de individualiteit van elk kind wordt gevierd en leren een opwindende levenslange reis is.
Eigenschappen die ons onderscheiden:
Kleine klassen: Persoonlijke aandacht voor elke student.
Tweetalig curriculum: Naadloze integratie van Engels en Nederlands.
Flexibele vakantie: Biedt gezinnen de vrijheid om vakanties te plannen rond hun familieschema.
Dagelijkse lunch: Vers bereide voedzame en heerlijke maaltijden.
Ervaringsgericht leren: Connecties met de echte wereld door middel van excursies en gezamenlijke IPC-projecten.
Divers cultureel programma: Viering van Nederlandse en Engelse culturele tradities
Gekwalificeerde tweetalige docenten: Toegewijde, moedertaalsprekende docenten
We zijn een particuliere B3 Nederlandse school en ons programma is erkend door de Nederlandse Onderwijsinspectie.
Winford Bilingual Amsterdam is gevestigd in het Museumplein, in het hart van Amsterdam.
"Wij zijn een Deens gezin dat in Amsterdam woont. Onze dochter Smilla is hier geboren.
Onze dochter begon met een tweetalige kinderopvang en vervolgde haar tweetalige opleiding aan de Winford Bilingual Primary School. Ze heeft 6 geweldige jaren op school gehad, waar ze zich ontwikkelde tot een zeer zelfverzekerd, onafhankelijk meisje dat 4 talen spreekt.
Omdat we thuis Deens spreken, waren zowel Nederlands als Engels nieuw voor haar toen ze de school begon. Omdat er een duidelijke verdeling is tussen welke leraren welke taal spreken, was ze nooit verward en leerde ze beide talen snel. Daarnaast spreekt ze Duits, omdat we familie in Duitsland hebben. Het Duits heeft ze met weinig moeite opgepikt. We zijn ervan overtuigd dat dit alleen mogelijk was omdat ze al op jonge leeftijd meer talen begon te leren.
Een ander belangrijk aspect van de school was het sociale en emotionele gedeelte. Ze ontwikkelde zich tot een zeer zelfverzekerd, onafhankelijk en zorgzaam meisje. Bovendien, wat voor ons heel belangrijk was, leerde ze dat iedereen gelijk is, ongeacht zijn of haar culturele of etnische achtergrond. Er was altijd een sterke focus op het leren dat het belangrijk is om respectvol en zorgzaam te zijn, niet alleen in relatie tot mensen, maar ook ten opzichte van dieren en de natuur.
Toen ze ouder werd en we als gezin wisten dat we in Amsterdam wilden blijven, dachten we dat het goed voor haar zou zijn om over te stappen naar een Nederlandse school voor voortgezet onderwijs. We waren een beetje bezorgd hoe het zou zijn voor haar om in een klas van 30 leerlingen te komen. Voorheen had ze alleen in kleine klassen gezeten met nooit meer dan 16 leerlingen met twee leraren.
We vonden de overgang erg soepel en we zijn ervan overtuigd dat dit te danken was aan het niveau van onderwijs en zelfvertrouwen dat ze had opgedaan bij Winford. Ondanks dat 50% van haar curriculum Engels was op Winford, was ze volledig op het niveau van haar nieuwe Nederlandse klasgenoten en integreerde ze snel.
We bevelen een tweetalige opleiding vanaf jonge leeftijd in een school als Winford ten zeerste aan en we zijn zeer dankbaar dat we onze dochter deze kans hebben kunnen geven."
Twee leraren per klas
Elke klas heeft een volledig gekwalificeerde Engels en Nederlands sprekende leraar. Elke leraar spreekt zijn moedertaal met onze leerlingen en alle vakken worden in beide talen onderwezen.
Kindgericht
Met niet meer dan 20 kinderen per klas, kunnen we ons op elk individueel kind richten. Onze leraren werken elke les zorgvuldig uit om de vooruitgang en ontwikkeling van hun leerlingen te garanderen.
Uitgebreid tweetalig curriculum
Alle vakken worden gedurende de hele schooldag in het Nederlands en Engels onderwezen. Kinderen doorlopen het Nederlandse, Britse en IPC curriculum en worden vloeiend in beide talen.
Winford Bilingual Primary School is een Nederlandse school en het Nederlandse curriculum ligt aan de basis van alles wat we doen. Voortbouwend op deze solide basis geven we een uitgebreid curriculum waarin het Britse curriculum naast het Nederlandse curriculum staat. Vervolgens gebruiken we het International Primary Curriculum (IPC) om het Nederlandse en Britse curriculum aan elkaar te koppelen door middel van thematische eenheden. Als gevolg van onze aanpak zijn onze leerlingen elke schooldag volledig ondergedompeld in het Engels en het Nederlands en kunnen zij gemakkelijk wisselen tussen beide talen. Deze aanpak is erop gericht dat kinderen die vanaf hun vierde jaar bij ons zijn, op elk niveau naar elke Nederlandse of internationale school kunnen overstappen.
Klassen met meerdere leeftijden
Kinderen leren graag van andere kinderen en dit biedt geweldige mentormogelijkheden voor leerlingen. Hoewel we geen traditionele Montessorischool zijn, volgen we wel de filosofie van Maria Montessori door te onderwijzen op basis van de capaciteiten van elk kind in plaats van leeftijd. Hierdoor kunnen we ons ook richten op het beste onderwijs voor elk kind. Wij integreren ook Montessori-idealen door gemengde leeftijdsklassen en kleine groepslessen.
Flexibele vakanties
Als wereldwijde school weten we hoe belangrijk wereldreizen en ontdekkingen zijn voor alle leerlingen. Winford Bilingual biedt het voordeel van een flexibel vakantieschema.
Lunch en snacks
Alle lunches en ochtendsnacks worden elke dag verstrekt en zijn inbegrepen in het schoolgeld.
Wij geloven dat de mogelijkheid om samen te zitten met een warme maaltijd en een gesprek te voeren een belangrijk onderdeel is van de ontwikkeling van het hele kind. Een warme gezonde vegetarische lunch wordt gemaakt door onze eigen kok.
Nederlandse en internationale leerlingen
Onze schoolgemeenschap weerspiegelt de multiculturele bevolking van Amsterdam. Het biedt een warme en ondersteunende omgeving gedurende de hele basisschooltijd.
Centraal gelegen
Winford Bilingual is gevestigd aan de Jan Luijkenstraat 29, slechts één blok verwijderd van het Museumplein. We hebben het geluk dat we in het culturele epicentrum van onze prachtige stad zitten.
Positieve discipline
Vriendelijk en consequent zijn is de sleutel tot ons programma. Wij tonen standvastigheid door onszelf en de behoeften van de situatie te respecteren, en vriendelijkheid door de behoeften van het kind te respecteren.
Deel van de Winford familie van scholen
Wij zijn er trots op deel uit te maken van Winford, de vooraanstaande Nederlandstalige middelbare en Nederlandstalige basisscholen in Nederland.
Waarom tweetalig onderwijs?
Tweetalig onderwijs biedt tal van voordelen die verder gaan dan taalvaardigheid. Ondergedompeld worden in een tweetalige omgeving kan cognitieve vaardigheden verbeteren, cultureel begrip bevorderen en toegang bieden tot diverse carrièremogelijkheden. Een andere taal leren bevordert acceptatie, respect voor diversiteit en inclusie, waardoor het een transformatieve leerervaring is.
Als je zowel Nederlands als Engels leert, kun je je hier in Nederland thuis voelen en tegelijkertijd je opties openhouden voor vervolgonderwijs in de toekomst.
WBPS is uniek in Nederland omdat al onze lessen zowel in het Nederlands als in het Engels worden gegeven. Hierin verschillen wij van andere Nederlandse én internationale scholen.
Om te begrijpen waarom dat zo uniek is, is het belangrijk om uit te leggen wat tweetalig onderwijs betekent op reguliere Nederlandse basisscholen. De meeste scholen bieden een vorm van Engels taalonderwijs aan. Hierna is te lezen wat de verschillen precies zijn.
Officiële tweetalige scholen
Deze scholen bieden tussen de 30 en 50 procent van hun lessen aan in het Engels. Vaak wordt dit gedaan door Nederlandse basisvakken (zoals wiskunde, lezen, schrijven en taal) in het Nederlands te geven en andere vakken (bijvoorbeeld muziek, kunst of geschiedenis) in het Engels te onderwijzen.
Reguliere Nederlandse basisscholen
Deze scholen bieden 15 procent van hun lessen in het Engels aan. Leerling krijgen gemiddeld 1-3 uur per week les in het Engels.
Winford Bilingual Primary School is uniek
Als wij het hebben over tweetalig onderwijs dan bedoelen we dat letterlijk. Onze leerlingen krijgen al hun lessen in het Nederlands en Engels aangeboden. Gedurende de hele schooldag worden onze leerlingen ondergedompeld in beide talen. Zo leren zij om snel en makkelijk te schakelen in de communicatie met hun leerkrachten en klasgenoten.
Deze benadering noemen we de dual immersion. Letterlijk vertaald: dubbele onderdompeling. Door deze manier van benaderen streven we er nadrukkelijk naar om onze leerlingen beide talen vloeiend te laten spreken, zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen beide talen.
Wat is het verschil tussen bekwaam en vloeiend spreken?
Bekwaam betekent dat een taal voldoende wordt gesproken, maar met meer formaliteit en minder vertrouwen dan iemand die de taal als moedertaal heeft of deze al vloeiend spreekt. Bekwame sprekers moeten harder werken om deze taal te spreken dan hun moedertaal. Ze vinden het soms ook moeilijker om te schakelen tussen beide talen.
Vloeiend betekent dat het spreken van een andere taal dan je eerste of moedertaal met bijna evenveel gemak en nauwkeurigheid gaat. Deze spreker vindt het bijna net zo gemakkelijk om in een tweede taal te spreken dan wanneer ze in haar moedertaal zou spreken. Vloeiende sprekers kunnen eenvoudig schakelen tussen de hun geleerde taal en de eigen moedertaal.
Een voorbeeld van bovenstaand onderscheid
‘Gezellig’ - een veelgebruikt Nederlands woord dat in het Engels moeilijk te vertalen is. Het Engelse woord ‘cozy’ komt het meest in de buurt maar is slechts een deel van de situatie waar het woord naar verwijst.
Een bekwaam spreker weet wat het woord ‘gezellig’ betekent.
Een vloeiende spreker weet hoe ‘gezellig’ voelt en kan het op de juiste manier in de juiste context gebruiken.
Waarom vinden wij tweetalig onderwijs van belang?
Academische voordelen
Het leren van een tweede taal helpt uw kind op academisch vlak door het versterken, verbinden en uitbreiden van de zenuwbanen die actief zijn met lezen en schrijven en in hun vaardigheid om zich te uiten. Daarnaast is er bewijs dat kinderen die spreekvaardig zijn in twee talen, competenter zijn op gebied van zelfregulering en taakgerichtheid.
Sociale en emotionele voordelen
Vloeiend kunnen communiceren in een andere taal biedt meer voordelen dan enkel academische. Het versterkt tevens het sociale en emotionele bereik van kinderen. Jonge kinderen die tweetalig worden opgevoed zijn vaak beter in het herkennen van sociale signalen, het overwinnen van verlegenheid in groepen en hebben sterkere luistervaardigheden. Dit alles kan helpen bij het maken van vrienden, het begrijpen van diversiteit en het integreren in een nieuwe of onbekende omgeving.
Voordelen van tweetalig onderwijs, gericht op vloeiende spreekvaardigheid van twee talen voor Nederlands sprekende families in Nederland
Om de mogelijkheden die onze wereldmaatschappij kan bieden optimaal te kunnen benutten, is een basiskennis van een andere taal niet meer genoeg. Engels is één van de meest gesproken talen in de wereld waardoor een vloeiende spreekvaardigheid hiervan enorm waardevol zal zijn.
Kinderen die ons programma al vanaf een jonge leeftijd volgen, spreken, lezen en schrijven zowel Engels als Nederlands probleemloos. We gebruiken gestandaardiseerde Britse tests waarvan de resultaten laten zien dat kinderen die vanaf een jonge leeftijd bij ons op school zitten, op hetzelfde niveau presteren als Engelstalig opgevoede kinderen in het Verenigd Koninkrijk. Dit beïnvloedt de Nederlandse testresultaten echter niet, hun CITO scores zijn op hetzelfde niveau als hun leeftijdsgenootjes op andere Nederlandse scholen.
Vragen?
Klik hier om meer te weten te komen over ons curriculum, onze klassen en de mogelijkheid om te kijken of onze school past bij uw kind.
Aanmelding
Stap 1: Intake en toelating
Om u formeel aan te melden voor een plaats op Winford Bilingual Primary School moet u:
Een inschrijfformulier aanvragen (email: info@winford.nl) en terugsturen met alle benodigde bewijsstukken, waaronder schoolrapporten en de laatste CITO-testresultaten (indien van toepassing).
Stuur het aanmeldingsformulier terug als Word-document of als PDF.
Wanneer de toelating begint, wordt elk kind dat ouder is dan vijf jaar uitgenodigd voor proefdag(en). De data en tijden worden in overleg met de schooldirecteur vastgesteld. Het is een uitstekende manier voor uw kind om kennis te maken met onze school. Na de proefdag(en) overleggen we opnieuw met u over de volgende stappen.
Zodra we je aanvraag hebben ontvangen, sturen we je een factuur voor de aanvraagkosten van €550. Deze kosten worden niet gerestitueerd. Deze kosten worden niet gerestitueerd. We nemen je aanvraag pas in behandeling nadat deze kosten zijn betaald.
Stap 2: Voorlopige bevestiging
Nadat we je aanmelding hebben verwerkt, sturen we je een voorlopig aanbod (via e-mail). Dit aanbod bevestigt dat we plaats hebben voor uw kind.
Je hebt 2 weken (10 werkdagen) de tijd vanaf de datum van het voorlopige aanbod om het via e-mail te accepteren of af te wijzen. Als we na 10 werkdagen niets van je hebben gehoord, wordt het aanbod automatisch ingetrokken en moet je contact met ons opnemen om de toelatingsprocedure opnieuw te starten.
Stap 3: Aanvaarding
Zodra je het Voorlopig Aanbod via e-mail hebt geaccepteerd, ontvang je een eenmalige, niet-restitueerbare inschrijfkosten van €1000* (per kind). Deze betaling moet binnen 3 weken na je acceptatie zijn ontvangen. Als de betaling niet binnen de aangegeven termijn is ontvangen, wordt het voorlopige aanbod automatisch ingetrokken en moet je contact met ons opnemen om de toelatingsprocedure opnieuw te starten.
Zodra het inschrijfgeld is betaald, wordt je kind toegevoegd aan de lijst van zijn/haar klas, waardoor zijn/haar plaats in de klas gegarandeerd is. U ontvangt dan een formele bevestiging van inschrijving.
*Let op: het inschrijfgeld wordt niet terugbetaald, ook niet als je besluit niet bij ons te beginnen, als je de inschrijfdatum wilt uitstellen of als je de school verlaat. Dit bedrag wordt niet in mindering gebracht op het lesgeld.
Stap 4: Beoordeling
Op het moment dat uw kind bij ons op school begint, starten we met de beoordelingsprocedure. Onze schoolinstructeur zal samen met de leerkrachten in de klas uw kind observeren om de onderwijsbehoeften van uw kind te beoordelen en een persoonlijk ontwikkelingsplan op te stellen. Indien nodig wordt er na het onderzoek een formeel plan aan u gepresenteerd en met u besproken. In het geval van extra ondersteuning of testen, zullen we een afspraak met u maken om de kosten van verdere evaluaties en/of ondersteuning te bespreken.
Als uw kind bij ons komt van een andere school waar het al speciale ondersteuning krijgt, moet u ons dit van tevoren laten weten, zodat we uw kind zo goed mogelijk kunnen ondersteunen als het bij ons begint. In het geval van 1-1 ondersteuning van een vorige school vragen we om een korte ontmoeting met de leerkrachten van de klas en de directeur om te beoordelen of de klas het beste bij uw kind past.
Als er tijdens de toelatingsprocedure informatie over de behoeften van uw kind wordt weggelaten, behouden wij ons het recht voor om verdere inschrijving op onze school opnieuw te beoordelen.
Schoolgeld voor Winford Tweetalig en Winford nederlandstalige stroom:
Onze schoolkosten bij Winford Tweetalig zijn all-inclusive. Het dekt de testkosten in beide talen, speciale tentoonstellingen, excursies, ochtendsnacks en warme lunches voor elk kind.
Amsterdam Tweetalig:
Het jaarlijkse schoolgeld voor schooljaar 2024-2025 is €21.900.
Haarlem Tweetalig:
Het jaarlijks schoolgeld voor schooljaar 2024-2025 is €17.950.
Den Haag Tweetalig:
Het jaarlijks schoolgeld voor schooljaar 2024-2025 is €21.900.
Den Haag:
Het jaarlijks schoolgeld voor schooljaar 2024-2025 is €21.900
Het schoolgeld wordt pro rata berekend op basis van je startdatum.
Registration fee (wordt niet gerestitueerd) om je aanmelding te verwerken: Een eenmalige betaling van €550 per kind
Enrolment fee (wordt niet terugbetaald): Een eenmalige betaling van €1000 per kind
Betaling: twee opties
Bovenstaand schoolgeld 2024/25 geldt voor betaling in een keer, vóór 1 augustus 2024.
Betaling in drie termijnen is mogelijk, dan betaalt u 3% additionele administratie- en rentekosten. De termijnen vervallen op 1 augustus, 15 november en 1 februari. Voor deze optie vragen wij u een automatische incasso af te geven.
Instroom na 1 augustus
Het is mogelijk om gedurende het schooljaar in te stromen. Het schoolgeld wordt berekend naar rato van de resterende lestijd. Afhankelijk van wanneer u in het schooljaar begint, is de betaling eventueel in twee termijnen mogelijk (met additionele administratie- en rentekosten).
Opzegging
Opzegging van de overeenkomst met de school dient schriftelijk te geschieden door de ouders, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Mocht een schriftelijke opzegging ontbreken, dan zal daarvoor in de plaats een bedrag ter grootte van 2 x het maandlesgeld in rekening worden gebracht. Alle achterstallige lesgelden of andere kosten zijn verschuldigd per de datum van opzegging.
Familiekorting
Indien u meer dan één zoon of dochter bij ons op school heeft, ontvangt u 5% familiekorting over het schoolgeld van het jongste kind voor Amsterdam, Haarlem en Den Haag.
De klaslokalen
Met twee leerkrachten in elke klas en gemiddeld 20 kinderen per groep, richten we ons op elk individueel kind.
Onze klassen zijn:
De Panda Klas
voor kinderen van 4 tot 6 jaar oud (groep 1)
De pandaklas is een plek waar kinderen hun eerste stappen in het formele onderwijs zetten. Wij geloven dat school een plezierige en ondersteunende ervaring moet zijn. Onze leerlingen komen uit verschillende achtergronden en in deze groep zien we de grootste verscheidenheid aan niveaus. De Panda klas is het meest geschikt voor kinderen in de lagere basisschoolleeftijd die willen starten in een Nederlands/Engels tweetalige omgeving. Dit zorgt voor een soepele overgang voordat je naar de volgende klas gaat.
De Zebra Klas
voor kinderen van 5.5 tot 8 jaar oud (groep 2-3)
Met behulp van Montessori materialen maken de Zebra leerlingen actief kennis met alle vakken. In de Zebra klas beginnen de kinderen hun tweetalig leeravontuur in rekenen, schrijven, lezen, aardrijkskunde, geschiedenis, internationaal burgerschap, praktische levenservaring, wetenschap en wereldoriëntatie. Door de thema’s van IPC (International Primary curriculum) maken leerlingen op een veelzijdige manier kennis met een breed scala aan onderwerpen. Excursies, zoals naar de nabijgelegen musea, het Nemo science centrum, de bibliotheek, helpen leerlingen de opgedane kennis te plaatsen in hun eigen leefwereld.
De Giraffe klas
voor kinderen van 7 tot 10 jaar oud (groep 4-5)
De Giraffe klas geeft ruimte voor de persoonlijke groei van onze leerlingen en hun behoefte om (door) te vragen en door te denken; hun behoefte om een rechtvaardigheidsgevoel te ontwikkelen en de wereld zelfstandig te ontdekken met hun eigen plaats daarin.
De leerlingen krijgen, in beide talen, les in kleine groepen, afhankelijk van de persoonlijke leerbehoefte. Leerlingen krijgen wekelijks huiswerkopdrachten en werken daarnaast aan opdrachten en presentaties die aansluiten bij de thema’s van IPC.
In deze omgeving van samen leren, ontwikkelen kinderen hun persoonlijkheid met een dieper saamhorigheidsgevoel.
Adelaar Klas
voor kinderen van 10 tot 12 jaar oud (groep 6-8)
Het lesprogramma van de Adelaar klas is in blokken van vijf weken ingedeeld en wordt afgerond met verrijkingsopdrachten en een samenvatting in week zes. De kernvakken, die zowel in het Nederlands als Engels worden gegeven, zijn taal, rekenen, natuurkunde, geschiedenis, aardrijkskunde en techniek. Daarnaast schenken wij veel aandacht aan kunst, persoonlijk ontwikkeling en maatschappijleer. De zesde week is het moment voor zelf-evaluatie, herhaling en samenvatting. De combinatie van al deze elementen bereidt onze leerlingen optimaal voor op hun volgende stappen, in het Nederlands of internationaal middelbaar onderwijs. Zoals de meeste Nederlandse basisscholen neemt onze Adelaarsklas deel aan een schooltuin waar ze leren hoe ze hun eigen planten en groenten kunnen verbouwen. Dit is een van de vele manieren waarop onze kinderen worden ondergedompeld in de Nederlandse cultuur en samenleving.
hieronder staat de agenda van Winford Bilingual Amsterdam:
Deze dagen komen bovenop je flexibele vakantiedagen.
School begint (Term 1)
26 augustus 2024
(NEW) Prinsjesdag
17 september 2024
Laatste schooldag (Term 1)
19 december 2024
Studiedag
20 december 2024
Kerstvakantie
21 december t/m 5 januari 2025
School begint (Term 2)
6 januari 2025
Goede vrijdag
18 april 2025
Tweede paasdag
18 April 2025
Koningspelen *school eindigt 12:30*
25 april 2025
Bevrijdingsdag
5 mei 2025
Hemelvaart en de dag na Hemelvaart
29 & 30 mei 2025
Pinksteren
9 juni 2025
Eindejaarsfeest *school eindigt 12:30*
20 juni 2025
Laatste schooldag (Term 2)
24 juli 2025
Studiedag
25 July 2025
Zomervakantie
26 juli t/m 24 augustus 2025
School begint (Term 1) 2025-26
25 augustus 2025
Winford Bilingual Flexibele vakanties
Winford Bilngual basisonderwijs werkt met flexibele schoolvakanties. Dit betekent dat onze leerlingen in de loop van het jaar vakantiedagen kunnen opnemen. In augustus is de school vier weken gesloten voor alle leerlingen, in december twee weken en daarnaast tijdens de nationale feestdagen.
Ouders van basisschoolleerlingen dienen vakantieaanvragen elke zes weken volgens de schoolperiodes van de betreffende groep in. Leerlingen mogen tot veertig vakantiedagen per jaar opnemen, naast de dagen waarop de school gesloten is voor alle leerlingen.
Wij adviseren dat leerlingen tenminste 10 dagen per half jaar opnemen – 10 dagen tussen september en het einde van februari en 10 dagen tussen maart en het eind van het schooljaar.
De schooldag
Onze school is een levendige en productieve plek. De dagindeling van elke klas varieert afhankelijk van de leeftijdsgroep van de kinderen, maar ze hebben allemaal hetzelfde doel - het creëren van een stimulerende omgeving waar de aangeboren nieuwsgierigheid van kinderen en hun enthousiasme voor het leren worden gevoed en aangemoedigd.
Onze schooldag begint elke dag om 08:30. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag eindigen we om 14:30. Op woensdag eindigen we om 12:30.
The Science Camp
Een naschools programma op woensdag in onze tweetalige locatie in Amsterdam.
Science Camp | The Science Camp | Amsterdam
Little Star Fitness
Een naschools programma met verschillende activiteiten op dinsdag en donderdag op onze tweetalige locatie in Amsterdam.
Hoe worden kinderen beoordeeld en waarom gebruiken we CITO-toetsen?
Wij zijn een door Nederland geïnspecteerde particuliere B-3 school en zijn verplicht om alle kinderen boven de 5 jaar de Nederlandse CITO-toetsen af te nemen. Daarnaast doen we twee keer per jaar formele beoordelingen in het Engels op basis van de nationale eisen van het Verenigd Koninkrijk voor leerlingen ouder dan 6 jaar, gebaseerd op het Oxford-programma.
Hoe presteren de kinderen van Winford Tweetalig Amsterdam op de CITO-toetsen in vergelijking met andere scholen met alleen Nederlandse programma's?
90% van de kinderen die sinds hun 4e jaar onafgebroken in ons programma zitten, scoren boven het niveau van kinderen van vergelijkbare leeftijd in programma's met alleen Nederlands.
75% van de kinderen die niet vanaf hun vierde in ons programma zitten, testen op niveau in vergelijking met kinderen van dezelfde leeftijd in programma's met alleen Nederlands.
Samenvatting van onze beoordelingen:
CITO van groepen 2 tot 8 (leeftijd 5-11)
Engelse test van groep 3 tot 8 (leeftijden 3-11)
Vergaderingen van ouders en leerkrachten
Winford Bilingual Primary School is vooral een familieschool en we werken hard om positieve relaties te creëren tussen het personeel, de kinderen en de ouders. Wij zijn trots op het kaliber van onze leerkrachten en het niveau van zorg dat zij aan elk kind verlenen. Onze kleine klassen en twee leerkrachten per klas betekenen dat we elk kind een hoog niveau van individuele zorg en aandacht kunnen bieden.
De leerkrachten in de klas zijn het eerste aanspreekpunt voor de kinderen, en omdat de kinderen twee jaar in elke klas zitten, kennen de leerkrachten elk kind heel goed.
Ouders of verzorgers kunnen aan het eind van elke schooldag met de leerkrachten spreken, of voor uitgebreidere gesprekken kan een afspraak worden gemaakt met de leerkrachten of de directeur.
Drie keer per jaar zijn er formele bijeenkomsten van ouders en leerkrachten om de vorderingen van elk kind te bespreken.
Naar welke middelbare school kan mijn kind gaan
Kinderen die vanaf 4 of 5 jaar bij Winford Tweetalig zijn, kunnen kiezen uit:
- elk niveau van de Nederlandse middelbare school, bijvoorbeeld HAVO, VWO, Gymnasium, Atheneum
- elke internationale school of scholen die in het Engels lesgeven
In groep 5 vragen we ouders en leerlingen na te denken over de richting van de middelbare school waar ze naartoe willen. In groep 6 gaat het gezin met de leerkracht in gesprek en maakt een keuze voor Nederlands of Internationaal/Engels Voortgezet Onderwijs. In groep 7 en 8 krijgen kinderen die naar Nederlands onderwijs willen 65% Nederlands en 35% Engels onderwijs bij Winford Tweetalig. Kinderen die naar het Engels onderwijs willen, blijven 50% Nederlands en 50% Engels onderwijs krijgen.
Komt uw kind later dan 5 jaar bij ons, dan beoordelen we uw kind in groep 6 en geven we u een advies of Nederlands of Engels onderwijs het meest geschikt is.
Wij zijn er trots op dat alle kinderen van onze laatste eindexamenklas in een van hun top drie schoolkeuzes zijn ingestroomd.
Op Winford Bilingual Primary School gebruiken we de Positive Discipline methode. Positieve Discipline benadert kinderen op een manier die respectvol, vriendelijk en streng is. Wij behandelen de kinderen met respect en verwachten dat zij ook met respect worden behandeld. Wij leren de kinderen op een effectieve en positieve manier te communiceren met hun omgeving. Kinderen worden aangemoedigd onafhankelijk te zijn en te begrijpen dat er logische consequenties aan hun daden zijn verbonden. Wij geloven dat onze aanpak helpt om kinderen te creëren die gelukkig, bekwaam en vriendelijk zijn.
Dit zijn de belangrijkste onderdelen van Positieve Discipline.
VIJF CRITERIA VOOR POSITIEVE DISCIPLINE
1. Is vriendelijk en streng tegelijk.
2. Helpt kinderen een gevoel van erbij horen en betekenis te geven.
3. Is effectief op lange termijn.
4. Leert waardevolle sociale en levensvaardigheden voor een goed karakter.
5. Nodigt kinderen uit te ontdekken hoe vaardig zij zijn en hun persoonlijke kracht op constructieve manieren te gebruiken.
De hulpmiddelen en concepten van Positieve Discipline omvatten:
- Wederzijds respect. Volwassenen modelleren standvastigheid door zichzelf en de behoeften van de situatie te respecteren, en vriendelijkheid door de behoeften van het kind te respecteren.
- Het identificeren van de overtuiging achter het gedrag. Effectieve discipline erkent de redenen waarom kinderen doen wat ze doen en werkt aan het veranderen van die overtuigingen, in plaats van alleen te proberen het gedrag te veranderen.
- Effectieve communicatie en probleemoplossende vaardigheden. - Discipline die leert - gericht op oplossingen in plaats van straf.
- Aanmoediging (in plaats van lof). Aanmoediging merkt inspanning en verbetering op, niet alleen succes, en bouwt op lange termijn zelfvertrouwen en empowerment op.
In verband hiermee laten wij de kinderen vaak "denktijd" hebben buiten de klas. Dit is een plek waar kinderen naartoe kunnen gaan om zich te herpakken of om na te denken over hun daden als zij daar tijd en ruimte voor nodig hebben. Het is normaal dat kinderen soms uitbarstingen hebben en de regels ter discussie stellen. Als dit gebeurt, geven wij zachte herinneringen/waarschuwingen over onze regels of verwachtingen. Na de derde herinnering vragen wij het kind een pauze in te lassen buiten de klas om na te denken over zijn gedrag. Wij vinden dat dit het kind wat ademruimte en tijd geeft om zijn gevoelens te verwerken en te overdenken zonder de nieuwsgierige blikken van zijn klasgenoten. Soms hebben hun geest en lichaam wat tijd nodig om zich aan te passen zonder de afkeuring van hun vrienden.
Ziektebeleid
Op Winford Bilingual Primary School zorgen wij voor het belang en de gezondheid van uw kind. Als hij of zij een van de volgende ziekten of symptomen heeft gehad, laat dit dan zo snel mogelijk aan de leerkrachten weten.
Algemene ziekten
Houd uw kind thuis als het een van de volgende ziekten/symptomen heeft:
- Koorts (38°c. of hoger)
- Diarree
- Braken
- Besmettelijke kinderziekten (waterpokken, rode hond, 5e ziekte, enz.)
Als uw kind op school koorts heeft of overgeeft, wordt het meteen naar huis gestuurd. Bij diarree worden kinderen die dit 2 of meer keren hebben, naar huis gestuurd. Als uw kind tijdens de schooldag naar huis wordt gestuurd vanwege een besmettelijke ziekte, mag het de volgende dag niet meer naar school. Kinderen mogen pas weer naar school als ze 24 uur volledig klachtenvrij zijn.
Conjunctivitis
Houd uw kind thuis en ga naar de dokter als uw kind de volgende symptomen heeft:
- Roodheid in het oogwit of aan de binnenkant van het ooglid
- Toegenomen hoeveelheid tranen
- Dikke gele afscheiding die over de wimpers korst, vooral na het slapen
- Groene of witte afscheiding uit het oog
- Jeukende ogen Dit kan een vorm van bindvliesontsteking zijn. Het is zeer besmettelijk en kan zich snel onder kinderen verspreiden. Daarom moet uw kind naar de dokter voor een speciaal oogmedicijn dat minstens 24 uur moet worden gegeven voordat het kind weer naar school mag. Als er geen medicijn wordt toegediend, kan het kind pas weer naar school als het 24 uur volledig klachtenvrij is. Nogmaals, als uw kind een van deze symptomen op school ervaart, zal het voor de gezondheid van de andere kinderen naar huis worden gestuurd.
Luizen
Controleer het haar van uw kind regelmatig op luizen. Als uw kind een spoor van luizen heeft, waaronder volwassenen en/of eitjes (ook wel neten genoemd), mag het pas weer naar school als het haar is behandeld met een speciale crème en is doorgekamd met een luizenkam. Als uw kind luizen heeft en u wilt meer informatie over de beste behandeling, raadpleeg dan het volgende document: http://www.prioderm.nl/hoofdluis-behandelen